- по-перше, як право на здійснення певних вчинків, проведення певної діяльності;
- по-друге, як сукупні знання та досвід у певній галузі пізнання та практики.
І. Ящук, досліджуючи соціально-педагогічні, соціально-виховні аспекти формування життєвої компетентності в юнацькому віці, визначила її як «знання, вміння, життєвий досвід особистості, необхідний їй для розв'язання життєвих завдань і продуктивного здійснення життя».
Л. Сохань, Л. Несен, І. Єрмаков розглядають поняття «життєва компетентність», як «знання, вміння, життєвий досвід особистості, її життєтворчі здатності, необхідні для розв'язання життєвих завдань і продуктивного здійснення життя як індивідуального життєвого проекту, які передбачають свідоме і відповідальне ставлення до виконання особистістю її життєвих і соціальних ролей».
В. Циба зазначив, що «осмислення свого призначення, своєї долі, життєвих цілей, сенсу життя і організація життєвого шляху визначають зміст життєвої компетентності особистості. В цьому змісті відображується оптимізація життєвого шляху, тобто обґрунтування раціональних способів досягнення мети»
До структури життєвої компетентності
студента відносимо (рис. 1):
-
знання:
науково-теоретичні (про світ, закони життя, про себе); практичні (життєва
мудрість, знання норм поведінки);
-
уміння
і навички (практичне застосування знань; дотримання норм і правил поведінки);
-
життєтворчі
здібності (аналітичні, прогностичні, поведінкові);
- життєвий досвід: індивідуальний (усвідомлений,
неусвідомлений); досвід інших людей (творче використання, наслідування);
-
життєві
досягнення: особисте щастя; соціальний статус; самореалізація.
Немає коментарів:
Дописати коментар