Алгоритм формування життєвої компетентності

         Життєва компетентність особистості формується під певними впливами за певних умов і відповідної сукупності компонентів і етапів їхнього розвитку, тобто алгоритму. На основі вивчення теоретичних джерел, власного  життєвого досвіду ми розробити послідовність етапів формування життєвої компетентності студента у позанавчальній діяльності ВНЗ:


Компетентність ґрунтується на житєтворчих знаннях, знаннях законів, правил, норм життя, які допомагають усвідомити масштаби власної особистості, психофізіологічні ресурси та перспективи розвитку. 
Наступним важливим етапом у розвитку життєвої компетентності студента є розвиток умінь розв'язувати життєві завдання. Це здатність застосовувати здобуті нові знання і навички до змінених життєвих обставин і життєвих подій.
Збагачення життєвого досвіду. Життєвий досвід - досвід, набутий особистістю у процесі її життєдіяльності, - спирається, головним чином, на емпіричні узагальнення, факти повсякденного життя. Він переважно індивідуальний, зорієнтований на практичний ефект.
Конструктивну роль у життєздатності може відігравати досвід подолання життєвих труднощів, стресових станів, тобто досвід, пов'язаний з напруженням життєвих сил особистості, з емоційно-вольовими зусиллями.  
Життєві досягнення - дзеркало, у якому відображається вміння жити як система. Повнота самореалізації може розглядатися як інтегральний показник життєвої компетентності.
За високого або середнього рівнів життєвої компетентності особистість, достатньо вільно орієнтуючись у життєвій ситуації, може вносити зміни до своєї особистісної структури або раціонально компенсувати недорозвинені в неї якості іншими, розвиненішими і придатними для розв'язання життєвих завдань.

Немає коментарів:

Дописати коментар