Компетентність
ґрунтується на житєтворчих знаннях,
знаннях законів, правил, норм життя, які допомагають усвідомити масштаби
власної особистості, психофізіологічні ресурси та перспективи розвитку.
Наступним важливим етапом у розвитку життєвої компетентності студента
є розвиток умінь розв'язувати життєві завдання. Це здатність застосовувати
здобуті нові знання і навички до змінених життєвих обставин і життєвих подій.
Збагачення
життєвого досвіду. Життєвий досвід - досвід, набутий особистістю у
процесі її життєдіяльності, - спирається, головним чином, на емпіричні
узагальнення, факти повсякденного життя. Він переважно індивідуальний,
зорієнтований на практичний ефект.
Конструктивну
роль у життєздатності може відігравати досвід подолання життєвих труднощів, стресових станів, тобто досвід,
пов'язаний з напруженням життєвих сил особистості, з емоційно-вольовими
зусиллями.
Життєві
досягнення - дзеркало,
у якому відображається вміння жити як система. Повнота самореалізації
може розглядатися як інтегральний показник життєвої компетентності.
За високого або
середнього рівнів життєвої компетентності особистість, достатньо вільно
орієнтуючись у життєвій ситуації, може вносити
зміни до своєї особистісної структури або раціонально компенсувати
недорозвинені в неї якості іншими, розвиненішими і придатними для розв'язання
життєвих завдань.
Немає коментарів:
Дописати коментар